Info från arrangörerna
Välkomna till Göteborg Cup 2021 helgen 10-12 september 2021.
Vi kommer likt föregående år att behöva förhålla oss till vissa restriktioner för att hålla ner smittspridning av Covid-19 och det är mycket viktigt att vi alla hjälps åt, så kommer det att funka bra. Vi är tacksamma att vi nu fått direktiv från förbundet hur vi kan genomföra cupen på ett så smitt säkert sätt som möjligt.
För att det ska bli så smidigt som möjligt för alla involverade så behöver vi er hjälp att informera ert lag och Era supporters om vad som gäller under cupen
• Vi kommer inte att kunna ha publik i spelhallarna utan det är bara laget plus medföljande chaufförer som kör till matcherna, som kan släppas in tillsammans med laget. Absolut maximalt antal per lag är 10 st och dessa går in och ut ur hallen tillsammans med laget.
• Uppvärmning innan match måste ske utomhus och man kommer in i hallen ca 5 minuter innan matchstart tillsammans med sina ledare och chaufförer. Vi vet att detta inte är optimalt men detta är enda möjligheten för att vi ska kunna arrangera cup.
• Omklädning och duschning måste ske hemma eller på hotellet, då vi inte kan använda omklädningsrummen i hallarna.
• Ni som bor på skola återkommer vi till hur vi löser dusch.
• Alla matcher kommer att webbsändas via Solidsport. Sprid gärna detta Early Bird erbjudande som gäller till 31 augusti. https://solidsport.com/gbgcup/all_access ( https://solidsport.com/gbgcup/all_access )
När man spelat klart sin match, så måste man lämna hallen direkt så att nästa lag kan komma in, detta får inte ske förrän de spelande lagen lämnat. Våra hallvärdar är de som ansvarar för detta och det är mycket viktigt att alla lyssnar på dem och att det de säger är det som gäller!
Vi behöver separera åldersgrupperna så mycket som möjligt och därför är det ibland lite större uppehåll mellan vissa matcher, denna tid behöver vi för att städa extra innan nästa grupp får komma in.
Det är ibland långt mellan lagets matcher och tänk då på att ha med bra kläder för utomhusbruk, då ni tyvärr inte kan vara kvar i hallen mellan matcherna. Vi vet att detta inte är optimalt men detta är de förutsättningar vi måste följa för att kunna genomföra turneringen.
Under söndagens slutspel får vi inte ha så stora grupper som ett A och B slutspel utgör, utan vi har i stället ändrat så att vi har 4 st olika slutspel enligt följande:
• A1-slutspel för alla gruppsegrare
• A2-slutspel för alla grupptvåor
• B1-slutspel för alla grupptreor
• B2-slutspel för alla fyror och femmor
För de lag som bokat gästkort genom oss så äter ni frukost på ert hotell och ni som bor på skola får frukost i anslutning till skolan.
Alla lag som bor på hotell eller skola kommer likt föregående år kunna hämta lunch och middagslådor, då vi tyvärr inte kan samla så många spelare i matsalarna. Dessa hämtas i matsalen på Burgårdsgymnasiet mitt emot Scandinavium. Det är viktigt att ni kommer max 3 ledare och hämtar så att vi undviker trängsel vid utlämningen.
Vid samtliga hallar och matplatser finns handsprit som alla bör använda.
Vi är fullt medvetna om att dessa besked kommer sent till er, men vi har tyvärr inte fått tillgång till all information förrän nu. Vi ser nu fram emot att välkomna alla lag och vi ska göra allt vi kan för att Göteborg Cup ska bli den start ni önskar av säsongen.
Spelschemat hoppas vi kunna publicera i slutet av veckan. Tyvärr har även detta tagit extra tid då vi var tvungna att göra om allt efter informationen från förbundet.
Vilken skola ni kommer bo på kommer att vara klart senast onsdag nästa vecka.
I klasserna P/F10 och P/F11 spelas de flesta matcher på konstgräset i Prioritet Serneke Arena, vi har dock behövt flytta en del matcher därifrån då vi behövt avskilja planerna mer där och därför inte kunnat ha det antal planer som var trängt från början.
MVH
LED