SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Göteborg Cup
2021-09-03 09:35

Tack för föräldramötet igår, här kommer info som ni behöver inför Göteborgsresan. (Ni som inte ska med kan bortse från detta utskicket)

 

Äntligen är det dags att få åka på Cup och som vi har väntat!!!

 

13.45 samling vid tandläkarparkeringen Sandeplan

 

14.00 avfärd med minibussar vi vill att alla är ombytta för match när vi samlas eftersom vi inte kommer att hinna in om förläggningen utan kör direkt till arenan.  skor och vattenflaska och matsäck i ryggsäck. 

 

Ta med matsäck så att dom klarar sig till matchen på fredagen. Gärna engångsförpackningar så att vi kan kasta när vi ätit färdigt. Inget godis,kakor och läsk innan match.

 

Efter matchen äter vi middag och kommer på plats på  Hvitfeldska skolan där vi bor.

 

Man får har mobil med men det kommer att vara under bestämda tider.

 

Vi spelar i Grupp B

 

Fredag

20.45 Hammarby

 

Lördag

08.20Önnered

11.00 Sävehof 

 

Söndag

Slutspel

 

Publik:

 Innebär att ett lag med max 17 spelare och 4 ledare inte räknas som publik.
Utöver dessa så får chaufförer komma med laget. Dessa går in och ut med laget före och efter match, entré till respektive hall kommer vara stängda så det är alltså endast när lagen kommer in som detta är möjligt.
Här är maxantalet 10st. Innebär alltså att man har ex. 5 chaufförer så är de välkomna.
Tyvärr så kan vi inte ta med andra familjemedlemmar i detta utan de är de som kör.

Glöm inte ladda ner Göteborgcup appen.

 

Fickpengar och packlista har ni i tidigare utskick

 

Hör av er om ni har frågor!!

 

MVH

LED

Senaste nytt Göteborg Cup
2021-08-24 15:11

Info från arrangör

 

Välkomna till Göteborg Cup 2021 helgen 10-12 september 2021.

Vi kommer likt föregående år att behöva förhålla oss till vissa restriktioner för att hålla ner smittspridning av Covid-19 och det är mycket viktigt att vi alla hjälps åt, så kommer det att funka bra. Vi är tacksamma att vi nu fått direktiv från förbundet hur vi kan genomföra cupen på ett så smitt säkert sätt som möjligt.

För att det ska bli så smidigt som möjligt för alla involverade så behöver vi er hjälp att informera ert lag och Era supporters om vad som gäller under cupen

• Vi kommer inte att kunna ha publik i spelhallarna utan det är bara laget plus medföljande chaufförer som kör till matcherna, som kan släppas in tillsammans med laget. Absolut maximalt antal per lag är 10 st och dessa går in och ut ur hallen tillsammans med laget.

• Uppvärmning innan match måste ske utomhus och man kommer in i hallen ca 5 minuter innan matchstart tillsammans med sina ledare och chaufförer. Vi vet att detta inte är optimalt men detta är enda möjligheten för att vi ska kunna arrangera cup.

• Omklädning och duschning måste ske hemma eller på hotellet, då vi inte kan använda omklädningsrummen i hallarna.

• Ni som bor på skola återkommer vi till hur vi löser dusch.

• Alla matcher kommer att webbsändas via Solidsport. Sprid gärna detta Early Bird erbjudande som gäller till 31 augusti. https://solidsport.com/gbgcup/all_access ( https://solidsport.com/gbgcup/all_access )

När man spelat klart sin match, så måste man lämna hallen direkt så att nästa lag kan komma in, detta får inte ske förrän de spelande lagen lämnat. Våra hallvärdar är de som ansvarar för detta och det är mycket viktigt att alla lyssnar på dem och att det de säger är det som gäller!
Vi behöver separera åldersgrupperna så mycket som möjligt och därför är det ibland lite större uppehåll mellan vissa matcher, denna tid behöver vi för att städa extra innan nästa grupp får komma in.

Det är ibland inte långt mellan lagets matcher och tänk då på att ha med bra kläder för utomhusbruk, då ni tyvärr inte kan vara kvar i hallen mellan matcherna. Vi vet att detta inte är optimalt men detta är de förutsättningar vi måste följa för att kunna genomföra turneringen.

Under söndagens slutspel får vi inte ha så stora grupper som ett A och B slutspel utgör, utan vi har i stället ändrat så att vi har 4 st olika slutspel enligt följande:
• A1-slutspel för alla gruppsegrare
• A2-slutspel för alla grupptvåor
• B1-slutspel för alla grupptreor
• B2-slutspel för alla fyror och femmor

För de lag som bokat gästkort genom oss så äter ni frukost på ert hotell och ni som bor på skola får frukost i anslutning till skolan.

Alla lag som bor på hotell eller skola kommer likt föregående år kunna hämta lunch och middagslådor, då vi tyvärr inte kan samla så många spelare i matsalarna. Dessa hämtas i matsalen på Burgårdsgymnasiet mitt emot Scandinavium. Det är viktigt att ni kommer max 3 ledare och hämtar så att vi undviker trängsel vid utlämningen.

Vid samtliga hallar och matplatser finns handsprit som alla bör använda.

Vi är fullt medvetna om att dessa besked kommer sent till er, men vi har tyvärr inte fått tillgång till all information förrän nu. Vi ser nu fram emot att välkomna alla lag och vi ska göra allt vi kan för att Göteborg Cup ska bli den start ni önskar av säsongen.

Spelschemat hoppas vi kunna publicera i slutet av veckan. Tyvärr har även detta tagit extra tid då vi var tvungna att göra om allt efter informationen från förbundet.

Vilken skola ni kommer bo på kommer att vara klart senast onsdag nästa vecka.

I klasserna P/F10 och P/F11 spelas de flesta matcher på konstgräset i Prioritet Serneke Arena, vi har dock behövt flytta en del matcher därifrån då vi behövt avskilja planerna mer där och därför inte kunnat ha det antal planer som var trängt från början.


 

MVH

//LED

Göteborg Cup
2021-08-23 12:49

Hej alla,

 

Göteborg Cup närmar sig med stormsteg och här kommer den information som vi har 

 

 

 

Faktura på 1200kr ska ha kommit i helgen för deltagarkort!

 

Vi kommer att bo på hårdförläggning tillsammans med P10 (inväntar info på vilken skola).

 

200kr fickpengar, hälften till godis/snacks och den andra hälften om vi behöver stanna för middag på vägen hem på söndagen. Eftersom spelprogrammet inte kommit ut vet vi inte hur länge vi kommer att bli kvar därav vill vi säkerställa att vi kan stanna och äta.

 

Packlista om man vill ha god tid på sig att packa!!

Matchställ
  • Handbollskor
  • Svarta strumpor  (Om man har)
  • Svarta shorts      
  • Matchtröja         Ta med både vit och blå
Övrigt till match:
  • Vattenflaska
  • Träningsoverall

Hygien

  • duschhandduk
  • Tandkräm
  • tandborste
  • schampo etc 

Ombyte, kläder

  • T-shirts
  • underkläder
  • strumpor
  • Byxor
  • Tjock tröja helst fleccejacka
  • regnjacka(då vi kommer få vara utomhus mellan matcherna)

Skor, etc

Skor för utomhusbruk, gärna gympaskor

 

Sova

  • Pyjamas
  • Luftmadrass/motsvarande, ej dubbel
  • Sovsäck
  • Kudde

Övrigt

  • Liten ryggsäck för dagligt bruk. 
  • Liten plastpåse och svart sopsäck (Till smutstvätt)
  • Boll 
 
Info från arrangören

Vi får många frågor om cupen och vi planerar för att genomföra cupen fullt ut.

Vi behöver dock avvakta handbollsförbundets tolkningar av restriktionerna innan vi kan meddela mer specifikt hur cupen kommer att genomföras.

Denna information hoppas vi att vi får inom kort.

Vi kommer därefter meddela alla anmälda lag och även lägga ut information här.

Det vi får mest frågor om nu är om vi tar in publik och detta och allt annat kommer vi informera om så fort vi vet mer.

Vi ber er därför ha lite tålamod och avvakta mer information inom kort.

 

MVH

LED

Säsongsplanering 21/22
2021-08-09 10:05

Hej alla,

 

Hoppas att alla haft en bra sommar och är sugna på handboll igen!!

 

Snart dags för en ny säsong skickar ut  info kring planeringen av säsongen så man har lite kött på benen till vårt föräldramöte i början på september. Nytt för i år är att vi ska spela SM mot ett år äldre och eventuellt åka till Tyskland och spela turnering om alla tycker det verkar kul.

 

Säsongen 21/22

17augusti börjar träningen

2 oktober startar serien, vi är anmälda i två serier

 

Träningstider:

Måndag eventuellt fristående Fys pass med instruktör (återkommer med mer info när allt är klart)

Tisdag 19.30-21.00 Ljungen OBS Ny tid

Torsdag 17.30-19.00 Ljungen Fys + handboll

Fredag 16.30-18.00 Sandeplan

 

Turneringar och SM

10-12 september Göteborgcup

15-17 oktober SM steg 1 i Bankeryd (Jönköping)

3-5 December SM steg 2 Torslanda

27-30 December Lundaspelen

21-23 januari SM steg 3 (återkommer när vi vet)

25-27 Mars SM steg 4  (återkommer)

Maj eventuellt utlandsturnering  (ultzburgcup) om intresse finns.

V27 Partillecup Mån-lör

 

Mer info kommer som sagt på förädramötet men kan vara bra att få lite datum redan nu som man har god tid på sig att fundera när kallelserna väl kommer.

 

OBS SM gäller bara Pojkar födda 08.

09:or får enligt reglerna inte deltaga detta året. Vi kommer titta på om det finns intresse/möjlighet att ändå följa med och heja och hänga med laget.

 

Sponsorer:

Vi kommer att ställa frågan på föräldramötet om det finns någon eller några som skulle vara intresserade av sponsring av våra resor/träningskort typ med minibussar eller annat transportmedel för att hålla nere kostnaderna alternativt att sälja typ godis/kakor  liknande som vi gjorde förra året. Ta kontakt med någon av ledarna om man är intresserad redan nu.

 

Föräldramöte 2 september.

 

 

MVH
//LED

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tack för säsongen😃🤾🏻‍♂️
2021-06-17 21:51

Säsongen är slut och vi ledare vill tacka alla killarna som kämpat  och alltid haft ett leende på läpparna i ur och skur 😃 För vi ska inte glömma att vi tränat utomhus i minusgrader och inte fått spela några matcher och ändå har vi inte tappat några spelare och haft en hög närvaro på våra träningar.

Superbra gjort!!

 

Tqck för dom fina presenterna vi fick idag på avslutningen 😃👍

 

Vi önskar alla en fin sommar så ses vi när skolorna börjar🌟

 

mvh

led

Avslutning 17/6
2021-06-14 11:07

På Torsdag har vi sommar avslutning tillsammans med P10 där vi spelar match med mixade lag och avslutar med Glass/Fika.

 

17.00-18.30 Ljungenhallen.

 

MVH

LED