Bli medlem i Ljunghusens Handbollsklubb
BLI MEDLEM
Välkommen till LHK F10-lag,
Lagfoto hösten 2022

Vi är ett gäng glada och pigga tjejer som tycker det är superkul att spela handboll. Vi vill gärna få fler lagkompisar till vårt härliga gäng.

Handbollsäsongen är indelad i inomhussäsong som varar mellan augusti och maj, och sen har vi en kortare Beachhandbollsäsong som är under juni/juli.

Under inomhussäsongen tränar vi 3 gångar i veckan, i någon av Vellinges kommun sporthallar.

Måndagar 1930-2100 i Ljunghusens Sporthall.

Torsdagar 1930-2100 i Ljunghusens Sporthall.

Lördagar 1100-1230 i Ljunghusens Sporthall (de helger vi inte har match eller cup)

Vi har ett lag anmälda till seriespel, och under säsongen 23/24 kommer vi få möta lag både från Skåne och Blekinge, men även från Småland!

De turneringar vi kommer anmäla oss till är;

- Halmstads Cup

- Göteborgs Cup september

- Vikingaspelen september

- Lundaspelen under mellandagarna (Julen)

- Bohus Cup i Göteborg, flerdagars med övernattning i maj

Och när det är Beachhandbollsäsong träffas vi och spelar beachhandboll vid Collins Sten, vid fint väder!

De turneringar vi kommer anmäla oss till är;

- OV Beachhandboll i Helsingborg i maj 2024

- Åhus Beachhandboll, flerdagars i juli 2024

Välkommen att prova på! Det är bara att komma till någon av våra träningar eller kontakta ledarna om ni har några frågor.

Varmt välkommen!
Ledarna i F10
Uppstart säsong 2022/2023
2022-08-06 15:26

Då är det dags att dra igång säsongen 2022/2023 och det gör vi onsdagen den 17e Augusti 19:30 i Ljunghusens Sporthall!

Välkomna tillbaka!!

Uppstart av vårterminen 2021
2021-01-20 08:28

Hej alla,

Som ni alla vet så finns det fortfarande  restriktioner i samhället med anledning av Corona situationen. De kommunala hallarna är stängda, så vi kan inte träna inomhus men utomhus aktiviteter i grupper om 8 personer får vi köra.

Vi kommer dra igång med utomhusträning så länge hallarna är stängda, och då drar vi igång den 23e januari. Vi kommer till en början endast träna lördagar. Om hallarna fortsättningsvis kommer vara stängda så hittar vi ett sätt att träna någon vardag också.

Då vi kör utomhus så gäller kläder efter väder! Ha dock gärna med ett värmande lager att ta på efter träningen. Vantar och mössa!

Det blir hög aktivitet för värmens skull med fokus på fys, rörlighet, balans, koordination och samspel, givetvis kopplar vi in bollen där så är möjligt.

Som alltid är det viktigt att ni svarar på kallelserna så att vi vet hur många som kommer och kan planera därefter - Tack!

Tok regnar det eller ligger metervis med snö så är passet inställt per automatik!
Lite duggregn skadar dock ingen! Håll koll på WhatsApp gruppen, det är där vi kommunicerar om träningen blir inställd.

Lördagar kl 10:00-11:30 Ljungenskolan, välkomna!!

Träningsstart hösten 2020
2020-08-20 09:31
Då är det dags att dra igång säsongen!
Vi har tjuvstartat lite lätt med grästräning, av det återstår det ett tillfälle (24e augusti).

Men nu ska vi även komma igång med inomhusträningen!

Våra träningstillfällen är
- Måndagar 1730-1845 i Vellinge Sporthall - start 7e sept.
- Onsdagar 1830-2000 i Ljunghusens sporthall

Sen tränar vi även Lördagar 10:00 - 11:30  i Ljunghusens sporthall då vi inte har matcher. Det drar vi igång redan nu på Lördag den 22e augusti.

Kallelser kommer gå ut till varje träningstillfälle någon dag innan. Finns det ingen kallelse till träning så är det ingen träning.

Uppdatering kring träningar
2020-05-04 16:45
Nu har vi varit igång några veckor med träningarna på lördagar och då utomhus.

From onsdag den 6e maj kör vi igång även onsdagsträningarna. Då tränar vi från kl 18 till 19.
Även denna träning kör vi utomhus på multiarenan. Om det är dåligt väder går vi in i hallen.

Under rådande omständigheter så ber jag er alla att följa följande regler:
- är man sjuk, eller uppvisar några symptom på att man är sjuk. Då stannar man hemma.
- innan träning tvättar man händerna med tvål. Och gärna efteråt också.
- Man dricker ur sin egen flaska.

Mvh Ledarna
Inställda träningar, matcher och cuper
2020-03-13 14:52
Med anledning av Corona/Covid-19 har Svenska Handbollsförbundet och Skånes Handbollsförbund gått ut med riktlinjer att samtliga ungdomsserier skall ställas in.

Det innebär att de återstående matchsammandragen den 15e och 29e mars ställs in. Cuperna och träningsmatcherna i April (Påskcupen & Kanariecupen) kommer vi också ställa in.

Vidare är alla träningar också inställda tills annat besked ges.

Gällande Bohus Cup, OV och Åhus är det fortfarande oklart om dessa kommer genomföras.

Tillsvidare gäller individuell träning för resp spelare. Vi kommer återkomma med träningsprogram till er.

Har ni frågor är ni välkomna att kontakta någon av ledarna.

Här kan ni läsa SvenskHandboll:  https://www.svenskhandboll.se/Handbollinfo/Aktuellt/Medanledningavcoronaviruset/
Här kan ni läsa SkånesHandboll: http://skanskhandboll.se/2020/03/12/info-skanes-hf-med-anledning-av-coronaviruset/

Mvh Tränarna
BLI MEDLEM